بیش از یک میلیون و دویست هزار نفر از جمعیت گیلان تحت پوشش تامین اجتماعی استان است
بیش از یک میلیون و دویست هزار نفر از جمعیت گیلان تحت پوشش تامین اجتماعی استان است
بیش از 416 هزار بیمه شده اصلی و افزون بر 136 هزار مستمری بگیر گیلانی به اتفاق افراد تبعی خود تحت پوشش تامین اجتماعی هستند .

علی حسین نژاد مدیرکل تامین اجتماعی گیلان در آستانه هفته دولت طی گزارشی اظهار داشت : نیمی از جمعیت استان تحت پوشش این سازمان بوده و از خدمات و تعهدات مربوطه برخوردارند .

ایشان با اشاره به وجود ۴۱۶۷۲۳ بیمه شده اصلی و ۱۳۶۱۲۳ مستمری بگیر تحت پوشش افزود : با احتساب افراد تحت تکفل این گروهها ، تعداد یک میلیون و دویست و سی و سه هزار نفر از جمعیت استان گیلان در عائله تامین اجتماعی قرار دارند .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان ، ۲۴۳۰۵۱ بیمه شده اجباری ، ۷۱۲۸۰ نفر بیمه شدگان مشاغل آزاد در بخشهای مختلف ، ۲۲۳۶۴ نفر بیمه شده اختیاری ، ۲۷۷۲۷ کارگر ساختمانی ، ۳۰۱۶۴ راننده و افزون بر ۸۰۰۰ نفر قالیباف و فعالان صنایع دستی را بزرگترین گروههای بیمه شدگان اصلی استان برشمرده و خاطر نشان نمود که تا پایان خردادماه سالجاری نیز ۹۲۸۹۴ بازنشسته ، ۶۹۸۳ ازکارافتاده و ۳۶۲۴۶ بازمانده نیز مستمری بگیران تحت پوشش را تشکیل داده اند که پیش بینی می گردد این تعداد تا پایان شهریور ماه به ۱۳۸ هزار نفر افزایش یابد .

علی حسین نژاد در بخش دیگری از سخنان خود اشاعه و توسعه خدمات الکترونیکی ، حذف اعتبار دفترچه های درمانی ، امکان نامنویسی بیمه شدگان در سامانه خدمات غیرحضوری برای کارفرمایان ، اخذ استعلام سوابق بیمه ای برای ادارات و موسسات در این بستر و تلاش برای کاهش مراجعات بویژه در ماههای اخیر بدلیل شیوع ویروس کرونا را از اقدامات برجسته سازمان تامین اجتماعی قلمداد و اذعان داشت : در حال حاضر بطور متوسط بیش از ۸۰ درصد ابلاغ ها ، فیش های حق بیمه و لیست های ارسالی اینترنتی صورت می گیرد .

شایان ذکر است تامین اجتماعی گیلان در بخش بیمه ای با حدود ۸۰۰ نفر پرسنل و یک واحد ستادی ، ۲۸ شعبه اجرایی ، ۷ واحد اقماری و ۱۰ کارگزاری رسمی ، امر ارائه خدمات و تعهدات به بیش از یک میلیون و دویست و سی و سه هزار نفر از جمعیت استان را برعهده دارد .