بهره مندی بالغ بر ۶۵ هزار نفر از خدمات ناظران سلامت استان گیلان
بهره مندی بالغ بر ۶۵ هزار نفر از خدمات ناظران سلامت استان گیلان
در اجرای این طرح ۴۰۰ نفر از اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر استان گیلان در قالب ۲۰۰ تیم مشارکت و همکاری داشته اند.

به گزارش رشتستان به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان گیلان؛ مدیرعامل هلال احمر گیلان با اشاره به همکاری جمعیت هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی در طرح مذکور اظهار کرد: طرح ناظران سلامت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی و سپاه قدس گیلان در شهرستان های مختلف در حال اجرا است و در قالب همکاری جوانان، داوطلبان و امدادگران با بازرسان سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی استان در زمینه کنترل و نظارت بر حسن اجرای پروتکل های بهداشتی در راستای صیانت از سلامت مردم و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا انجام می شود.سیاوش غلامی از بهره مندی ۶۵ هزار و ۱۹۴ نفر از خدمات طرح ناظران سلامت از ابتدای اجرای این طرح تاکنون در استان گیلان خبر داد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان با اشاره به تعداد بهره وران واحدهای صنفی و اماکن عمومی استان از طرح ناظران سلامت اضافه کرد: از آغاز طرح ناظران سلامت تاکنون ۳۴ هزار و ۲۶۹ واحد صنفی و اماکن عمومی در استان گیلان از خدمات طرح ناظران سلامت بهره بردند.

این مقام مسئول با بیان اینکه ارائه خدمات داوطلبانه با رعایت کرامت انسانی بهره وران از رویکرد طرح ناظران سلامت است، گفت: این طرح با رویکرد ارائه خدمات داوطلبانه و با رعایت کرامت انسانی بهره وران و حفظ سلامت جوانان و داوطلبان مشارکت کننده در حال اجرا است.

غلامی با اشاره به چگونگی اجرای طرح ناظران سلامت و نحوه مشارکت جوانان، داوطلبان و امدادگران در این طرح افزود: تیم با یک کارشناس بهداشت با مراجعه به صنوف مختلف به رعایت نکات بهداشتی و استفاده از ماسک تاکید می کنند.

شایان ذکر است؛ در اجرای این طرح ۴۰۰ نفر از اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر استان گیلان در قالب ۲۰۰ تیم مشارکت و همکاری داشته اند.

گفتنی است: گیلان دومین استان درگیر بیماری کرونا بوده و هم اکنون تعدادی از شهرستان های آن در وضعیت قرمز بیماری قرار دارد.