بر فراهم کردن زمینه اشتغال مجدد مقرری بگیران بیمه کاری تاکید کرد
بر فراهم کردن زمینه اشتغال مجدد مقرری بگیران بیمه کاری تاکید کرد
علیزاده در بازدید از شرکت سیمکو با بیان اینکه وظیفه اصلی ما تسهیل گری و رفع مشکلات تولید است خاطر نشان کرد: مجموعه بزرگ تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان همواره خود را حامی کارگران و کارفرمایان می داند و سعی دارد براساس قوانین و مقررات بدون ضایع شدن حق این عزیزان تا حد امکان مسیر را برای بهبود و رونق تولید هموار کند

به گزارش رشتستان به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان گیلان: چهارشنبه ۲۱ آبان ۹۹ علیزاده مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان به همراه اکبرنیا رییس اداره بازرسی اداره کل از شرکت سیمکو بازدید و با مدیرعامل این شرکت دیدار و گفتگو کرد.

مدیرکل پس از بازدید از خطوط تولید در دیدار با مدیرعامل این شرکت،بازدید و بازرسی از واحدهای تولیدی را از یک سو بررسی ظرفیت ها، شناسایی و رفع موانع و مشکلات تولید و از سوی دیگر ارایه نکات ایمنی و بهداشت برای  فراهم کردن محیطی امن و بدون هر گونه خطر برای کارگران عنوان کرد.

علیزاده با بیان اینکه وظیفه اصلی ما تسهیل گری و رفع مشکلات تولید است خاطر نشان کرد: مجموعه بزرگ تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گیلان همواره خود را حامی کارگران و کارفرمایان می داند و سعی دارد براساس قوانین و مقررات بدون ضایع شدن حق این عزیزان تا حد امکان مسیر را برای بهبود و رونق تولید هموار کند.

وی با اشاره به مشاغل سخت و زیان آور نیز یادآور شد: تایید این مشاغل تنها براساس قانون و پس از بررسی نتایج آلاینده سنجی های شیمیایی،صوتی و … در محیط کار انجام می شود.

مدیر کل در همین راستا تاکید کرد: کارفرمایان برای نیروی کار خود باید از عناوین شغلی تعریف شده و متناسب با نوع فعالیتشان استفاده کنند.

علیزاده در ادامه بر فراهم کردن زمینه اشتغال مجدد مقرری بگیران بیمه کاری تاکید کرد و افزود: می توان از ظرفیت واحد های تولیدی فعال نظیر شرکت سیمکو برای اشتغال مجدد مقرری بگیران بیمه بیکاری به ویژه در دوران سخت شیوع ویروس کرونا بهره برد.

وی اضافه کرد: واحدهای تولیدی برای جذب نیروی کار مورد نیاز خود می توانند تعداد و نوع فعالیت را به اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گیلان اعلام کنند تا نیروهای واجد شرایط توسط اداره کل شناسایی و به این واحدها معرفی شود.

علیزاده همچنین با تشریح طرح کارورزی و مشوق های آن، این طرح را در راستای حمایت دولت از کارفرمایان و ایجاد فرصت اشتغال برای فارغ التحصیلان دانست و خواستار توجه بیشتر به طرح کارورزی شد.

تشکیل شورای اسلامی کار و به کارگیری از افراد جوان و با دانش روز در این تشکلات از  توصیه های پایانی مدیرکل در این نشست بود.

کارخانه  سیمکو درسال ۱۳۵۴ به منظور توسعه و استفاده از تکنولوژی مدرن،  به شهر رشت منتقل گردید و در زمینی به مساحت ۱۵۰۰۰۰ متر مربع و با ظرفیت اسمی ۱۵۰۰۰ تن به مرحله بهره برداری رسید و در حال حاضر با ۲۷۰ نفر نیروی کار مشغول به فعالیت است. مدیر عامل این شرکت از عملیاتی شدن طرح توسعه و افزایش اشتغال در آینده نزدیک خبر داد.

بخشی از محصولات و افتخارات مجموعه سیمکو  تولید کابل های قدرت،کابل های کنترل و ابزار دقیق،کابل های هوایی و خودنگهدار،کابل های مخابراتی و کواکسیال،کابل های قابل انعطاف،تولید کابل ۲۰ کیلو ولت با استفاده از تکنولوژی Gas Curing برای اولین بار در ایران،تولید کابل ۶۳ کیلو ولت و اخذ گواهینامه Typetest از آزمایشگاه بین المللیKEMA کشورهلند و دریافت لوح تقدیر به عنوان اولین تولید کننده این کابل در ایران،احداث خط کامل تولید کابلهای فوق فشار قوی ۴۰۰ کیلوولت و ساخت آزمایشگاه کنترل کیفی با قابلیت تست Impules تا سطح ۱۶۰۰کیلو ولت و تست ولتاژ AC تا ۵۰۰ کیلو ولت،تولید کابل ۲۳۰ کیلوولت با هادی میلیکن ۱۶۰۰ میلیمترمربع و اخذ گواهینامه Type test آن از شرکت CESI است.