بررسی روند پیشرفت عملیات بهسازی سراوان با حضور مدیرکل سازمان بازرسی استان گیلان و همراهی شهردار رشت
بررسی روند پیشرفت عملیات بهسازی سراوان با حضور مدیرکل سازمان بازرسی استان گیلان و همراهی شهردار رشت
ظهر امروز مدیرکل سازمان بازرسی استان گیلان به همراه شهردار رشت و فرماندار از روند پیشرفت عملیات بهسازی سراوان بررسی میدانی به عمل آورد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از  واحد خبر مدیریت ارتباطات ‌و امور بین‌الملل شهرداری رشت – ظهر پنجشنبه ۲۱ مهر ماه ۱۴۰۱ سجاد ده ده جانی مدیرکل سازمان بازرسی استان گیلان با همراهی سید امیر حسین علوی شهردار رشت و حمیدرضا امام پناهی فرماندار شهرستان رشت از روند پیشرفت عملیات بهسازی سراوان بازدید بعمل آوردند.

 

سجاد ده ده جانی مدیرکل سازمان بازرسی استان گیلان در این بازدید اظهار داشت: در راستای شکوائیه‌ها و گلایه هایی که از سوی مردم سراوان در سامانه ملی رسیدگی به شکایات بازرسی کل استان گیلان ثبت شده، تصمیم گرفتیم تا بازدیدی از این منطقه داشته باشیم.

 مدیرکل سازمان بازرسی استان گیلان با تاکید بر اینکه موضوع پسماند و زباله سراوان ریشه در سالهای گذشته دارد، تصریح کرد: باید روند انجام استعلامات به گونه‌ای پیش برود تا از طولانی شدن اقدامات در سراوان جلوگیری شود.

 سجاد ده ده جانی از تعیین تکلیف مناقصه و برخورد با افرادی که در جریان تسریع در امورات بهسازی سراوان سهل انگاری داشتند خبر داد و گفت: تاکید ما این است که از تشکیل جلسات بدون نتیجه خودداری شود.

 

سید امیر حسین علوی شهردار رشت نیز در این بازدید نکاتی را یادآور شد و اذعان داشت: شهرداری رشت اقداماتی را در حوزه اخذ پیمانکار پروژه بهسازی سراوان انجام داده بود اما متاسفانه به دلیل وقفه چند ماه ای که در شهرداری رشت به وجود آمد، کارها آنطور که باید و شاید پیش نرفت و بخشی از کار متوقف شد.

 شهردار رشت با بیان اینکه مقرر شده تا اوایل آبان ماه مراحل اخذ پیمانکار پروژه بهسازی سراوان انجام شود، بیان کرد: فرآیندهایی مانند دفن بهداشتی زباله و کنترل شیرابه در پروژه بهسازی سراوان لحاظ شده است.

 سید امیر حسین علوی ادامه داد: بدون شک با ایجاد یک لندفیل جدید در یک مکان مشخص و مناسب این بخش از محیط زیست شهرمان یعنی سراوان بهبود پیدا کرده و به چرخه طبیعت بر خواهد گشت.

 وی از سرعت بخشی به روند پروژه بهسازی سراوان سخن گفت و اظهار داشت: در مبحث مدیریت پسماند، تولید زباله و تفکیک زباله خشک و تر اهمیت بسزایی دارد و بخش عمده‌ای از این فرایند در مبدأ یعنی منازل شهروندان اتفاق می‌افتد، بنابراین اگر بتوانیم یک فرهنگ سازی خوبی در سطح شهر داشته باشیم قطعا محیط زیست ما آسیب کمتری خواهد دید.

 شهردار رشت تصریح کرد: امیدواریم در مسیر فرهنگ سازی، تولید زباله کمتر و تفکیک آن، علاوه بر مردم، همه دستگاهها و ادارات، فرمانداریها، شوراهای شهر و دهیاران هم مشارکت لازم را داشته باشند.

  • منبع خبر : شهرداری رشت