با حفظ انسجام و امید به آینده، از دشوار یها عبور می کنیم
با حفظ انسجام و امید به آینده، از دشوار یها عبور می کنیم
استاندار گیلان با اشاره به جنگ اقتصادی تحمیل شده به ملت ایران از سوی دشمنان انقلاب و کشور گفت: با تبعیت از الگوهای دوران پر افتخار دفاع مقدس، حفظ انسجام، ایستادگی و امیدواری به آینده، از دشواری ها و سختی های امروز هم عبور می کنیم.

به گزارش رشتستان به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر ارسلان زارع در دیدار با خانواده شهید اسفندیار بابایی مقدم؛ ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا ، آنان را رستگارانی توصیف کرد که عمر جاودانه یافتند و به استناد کلام نورانی قرآن؛ نزد خدا ارتزاق می‌کنند.

وی عزت کشور و انقلاب اسلامی را مرهون خون شهدا خواند و افزود: آرامش و امنیت امروز ما حاصل فداکاری شهیدان است و یقین دارم راه این دلیرمردان، استمرار می یابد.

استاندار گیلان دیدار با خانواده شهدا را موجب افزایش انگیزه برای حرکت رو به جلو و خدمت به مردم و نیز روحیه‌بخش برای مسئولان ذکر کرد و گفت: امروز به سبب دشمنی معاندان و بدخواهان اسلام و ایران، در شرایط سختی به سر می بریم ولی با تبعیت از منویات رهبر معظم انقلاب ، ایستادگی ، مقاومت ، انسجام و وحدت توام با امیدواری؛ از این دوران سخت نیز عبور خواهیم کرد.

در پایان این دیدار، استاندار گیلان لوح سپاسی به مادر شهید بابایی مقدم اهدا کرد. این شهید والامقام نهم شهریورماه سال ۱۳۶۲ در منطقه کامیاران و در سن ۲۰ سالگی به شهادت رسید.

استاندار گیلان همچنین در دیدار با مهدی فیض خواه جانباز و آزاده دوران دفاع مقدس اظهار داشت: یک دهه اسارت، آن هم در کشوری که حاکمیت آن بویی از رفتارهای انسانی و اسلامی نبرده ، دشوار است.

دکتر زارع ادامه داد: رژیم بعث عراق با مردم کشور خود نیز رفتارهایی ددمنشانه داشت و بمباران شیمیایی حلبچه، نمونه ای از این امر است.

وی با بیان اینکه همه لحظات دوران اسارت جزو عبادت محسوب می‌شود؛ آزادگان را مایه سرافرازی ایران اسلامی خواند و گفت: عزت مردم و اعتلای آرمان‌های والای انقلاب مرهون ایثارگری آزادگان است.

وی تصریح کرد: دشمنی معاندان تنها به دوران هشت سال دفاع مقدس خلاصه نمی شود بلکه امروز هم به شکل دیگری در عرصه‌ اقتصادی، جنگ به ملت ایران تحمیل شده است.

دکتر زارع ادامه جهاد علمی این جانباز و آزاده دوران دفاع مقدس را ستودنی خواند و گفت: با فعالیت در عرصه دانش، منشأ خیر و برکت برای کشور شده اید که جهادی ارزشمند است.

مهدی فیض خواه جانباز ۴۰درصد جنگ تحمیلی است که در منطقه شلمچه ،شرق بصره دچار مجروحیت شد و افزون بر ۸سال از عمر خود را در اسارت گذراند.

در پایان این دیدار، استاندار گیلان با اهدای لوح سپاس به مهدی فیض خواه ، از این جانباز و آزاده دوران دفاع مقدس تقدیر کرد.

  • منبع خبر : استانداری گیلان