بازدید رئیسی از کارخانه پوشش صنایع ایران در استان گیلان
بازدید رئیسی از کارخانه پوشش صنایع ایران در استان گیلان
رئیس دستگاه قضا در حاشیه بازدید از کارخانه پوشش دستور تحت تعقیب قرار گرفتن افرادی که کارخانه صنایع پوشش ایران را تخریب کردند، صادر کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در جریان بازدید از بخش‌های مختلف کارخانه صنایع پوشش ایران و پس از گفت‌وگو با رئیس جدید این کارخانه و نماینده‌های کارگران اظهار کرد: تصمیمات مهمی در راستای رفع مشکلات این واحد تولیدی و احیای آن اتخاذ شده است.

این مقام مسئول در واکنش به سخنان نماینده کارگران کارخانه صنایع پوشش ایران گفت: ماشین‌آلات و دستگاه‌های کارخانه صنایع پوشش روزانه می‌تواند ۱۰ تا ۱۲ تن انواع نخ ریسندگی تولید کند لذا  این ماشین‌آلات و دستگاه‌ها باید در اسرع وقت نصب شوند.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه آنچه در کارخانه صنایع پوشش ایران اتفاق افتاده این بوده است که عده‌ای بارش برف را بهانه کرده تا این کارخانه از کارخانه بودن بیفتد و از زمین آن بهره‌مند شوند تصریح کرد: یک فاجعه بزرگ نسبت به اموال عمومی و بیت‌المال رخ‌داده وعده‌ای به خاطر سودجویی و منفعت، یک مرکز بزرگ تولیدی را به این روز درآورده‌اند.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه مسئله این کارخانه برف نبوده چراکه اگر سنگ هم از آسمان می‌بارید، وضعیت کارخانه صنایع پوشش ایران نباید به این روز می‌افتاد گفت: سودجویان این کارخانه را تخریب کردند تا از زمین آن سوءاستفاده کنند.

وی ضمن اشاره به بازدیدهای خود در سایر استان‌ها خاطرنشان کرد:  تا امروز بازدیدهای زیادی از کارخانه‌های سراسر کشور داشته‌ایم، اما وضعی که امروز در کارخانه صنایع پوشش ایران مشاهده کردیم بسیار عجیب است و گویی یک جنگ و فاجعه در اینجا اتفاق افتاده و ثروت ملی به تاراج رفته است.

رئیس دستگاه قضا ضمن اینکه وعده داد که هر چه سریع‌تر با همت مسؤولان این کارخانه همه موانع ازجمله موانع حقوقی و قضایی برطرف شوند بیان کرد: حتی یک روز هم نباید توقفی صورت بگیرد، چراکه  گیلان به‌عنوان قطب نساجی کشور شناخته می‌شود لذا به دادگستری گیلان دستور داده می‌شود  تا هرچه سریع‌تر حل مشکلات کارخانه صنایع پوشش ایران را در دستور کار قرار دهند.

حجت الاسلام رئیسی با تأکید بر تسریع رفع مشکلات این کارخانه اضافه کرد: مردم باید هرچه سریع‌تر ببینند که تولید در این کارخانه دوباره به راه افتاده است.

رئیس قوه قضاییه در واکنش به سخن نماینده کارگران عنوان کرد: در صورت راه‌اندازی بخش‌ها و پروژه‌های مختلف کارخانه صنایع پوشش ایران برای سه  تا چهار  هزار نفر کارآفرینی خواهد شد لذا تأکید می‌کنم که مردم باید هرچه سریع‌تر ناظر  بر  تولید این کارخانه باشند.

وی در انتها  با اشاره به فردی که چنین سرنوشتی را بر این کارخانه تحمیل کرده گفت:  فرد یا افرادی که کارخانه صنایع پوشش ایران را تخریب کرده، به‌عنوان کسی که اموال عمومی و بیت‌المال را به غارت برده، باید تحت تعقیب قانونی قرار بگیرد.

دستور رئیسی برای پیگرد قانونی تخریب‌کنندگان یک کارخانه در گیلان

دستور رئیسی برای پیگرد قانونی تخریب‌کنندگان یک کارخانه در گیلان

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس