بازدید استاندار به همراه رئیس سازمان جهادکشاورزی از مزارع کشاورزی و روند آبرسانی به شالیزارها
بازدید استاندار به همراه رئیس سازمان جهادکشاورزی از مزارع کشاورزی و روند آبرسانی به شالیزارها
استاندار به همراه رئیس سازمان جهادکشاورزی از مزارع کشاورزی و روند آبرسانی به شالیزارها بازدید نمود.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی گیلان -دکتر عباسی استاندار گیلان و سردار آقازاده نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی به همراه دکتر صالح محمدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی و جمعی از مدیران و مسئولان شهرستانی از مزارع کشاورزی در حال نشا و روند آبرسانی به مزارع شالیزاری روستای گیلوا دشتان بخش کوچصفهان بازدید نمودند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: این روستا دارای ۸۰۰ هکتار اراضی شالیزاری است که از این مقدار ۶۰۰ هکتار در چهار فاز ،طرح تجهیز و نوسازی اراضی انجام شده است.

دکتر صالح محمدی افزود: در این روستا سه کیلومتر لاینینگ اجرا شده که از محل رودخانه اوشمک توسط ایستگاه پمپاژ آب برداشت می‌شود.
وی با بیان اینکه در این مکان ۵۰۰ متر انتقال آب با لوله پلی اتیلن انجام شده است اظهار کرد: منبع آبی ۲۸۰ هکتار از اراضی این بخش توسط این ایستگاه پمپاژ تامین می گردد.

طی این بازدید استاندار و رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گیلان ضمن گفتگو با اهالی و کشاورزان به بحث و بررسی مشکلات این بخش پرداختند.

در پایان دکتر صالح محمدی  از کشاورزان خواست با توجه به بارندگی های اخیر و رها سازی آب سد و مدیریت میدانی صورت‌گرفته، عملیات نشاءکاری (مکانیزه یا سنتی) را به تعویق نیاندازند.

روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان

  • منبع خبر : جهاد کشاورزی گیلان