اقدامات اخیر در تامین اجتماعی ، توسعه و حرکت سریعتر این مجموعه در مسیر تعالی و رضایتمندی بیشتر را سبب گردیده است
اقدامات اخیر در تامین اجتماعی ، توسعه و حرکت سریعتر این مجموعه در مسیر تعالی و رضایتمندی بیشتر را سبب گردیده است
در آستانه هفته تامین اجتماعی مهمترین دستاوردها و اقدامات این سازمان در دو سال اخیر با محورهایی همچون حذف دفترچه های کاغذی و اجرای نسخه نویسی الکترونیک ، توسعه خدمات غیرحضوری و اجرای متناسب سازی مستمری ها و پرونده های الکترونیک تشریح گردید .

علی حسین نژاد مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با بیان این مطلب خاطر نشان ساخت : در دوسال اخیر شاهد تحولات و اقدامات ارزشمند و بزرگی در سازمان بوده ایم که طی آنها مسیری جند ده ساله به ثمر رسیده و حرکتهایی سازنده و اثرگذار ایجاد نموده که نتایج مثبت آن با دستاوردهایی همچون ارتقاء سطح معیشت بازنشستگان ، تسریع و تسهیل در ارائه خدمات و فرایندها و کاهش هزینه ها ، توسعه و تعالی افزونتر و رضایتمندی بیشتر مخاطبان را سبب گردیده است .

وی با اشاره به اقداماتی همچون اجرای طرح تحول دیجیتال و توسعه خدمات غیرحضوری در بستر سامانه ایجاد شده با امکان ارائه اینترنتی و بدون مراجعه ، این مهم را بسیار ثمربخش ارزیابی نموده و اظهار داشت : هرچند هرگونه تغییر در سیستمها با مقاومتهایی مواجه شده و درآغاز با مشکلاتی مواجه است ولی افزایش مطلوبیت و رضایت حاصل شده در مخاطبیان با شکل گیری امکان دسترسی آسان و سریع به خدمات در این بستر محسوس بوده و با استقبال بخش قابل توجهی از مخاطبین همراه بوده است .

مدیرکل تامین اجتماعی حذف تامین اعتبار دفترچه های درمانی از خردادماه سال ۱۳۹۹ و بدنبال آن توقف صدور دفترچه های کاغذی جدید از اسفندماه سال گذشته را از اقدامات بزرگ پس از فراهم نمودن امکانات زیربنایی لازم و جایگزین از قبیل سامانه های استحقاق سنجی و سایت های مربوط به مراکز درمانی طرف قرارداد در این راستا برشمرده و از اجرای نسخه الکترونیک بمنزله گامی بلند همسو با نظام درمانی کشور یاد نمود .

علی حسین نژاد اجرای طرح پرونده الکترونیکی برای بیمه شدگان ، مستمری بگیران و در گام بعدی کارگاههای مشمول را یکی دیگر از برنامه های مفید که از چند سال پیش آغاز گردیده دانسته و اظهار داشت : با انجام و تکمیل این مهم ، دسترسی اطلاعات برای انجام امور بیمه ای مخاطبین در تمام کشور در سامانه های یکپارچه سازمانی میسر و ارائه خدمات در قالب فرایندهای تعریف شده تسریع و با دقت بیشتری صورت خواهد گرفت .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه ارتقاء سطح معیشت بازنشستگان یکی از اهداف همیشگی سازمان بوده است ، انجام متناسب سازی حقوق مستمری بگیران با رشدی بیش از ۵۰ درصد از اسفندماه سال ۱۳۹۹ تا اردیبهشت سال ۱۴۰۰ در مرحله دوم این طرح را بسیار حائز اهمیت قلمداد نموده و افزود : متناسب سازی خواسته دیرینه جامعه بازنشستگان بود که باید از اجرای آن بعنوان اقدامی بزرگ و ماندگار یاد نمود که با لحاظ عدالت بیمه ای و رعایت انصاف با رویکرد بهبود معیشت این قشر ارزشمند تحقق یافت .