افزایش آمار مبتلایان به کرونا در گیلان/ مردم مهمانی‌ها را تعطیل کنند
افزایش آمار مبتلایان به کرونا در گیلان/ مردم مهمانی‌ها را تعطیل کنند
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه ۷۰ نفر مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته بستری شدند گفت: پرهیز از تجمعات و رعایت دستورات بهداشتی ضروری است.

به گزارش رشتستان ، آبتین حیدرزاده امروز در جمع خبرنگاران از بستری شدن ۷۰ مورد جدید مبتلا به کرونا طی شبانه‌روز گذشته در بیمارستان‌های گیلان خبر داد و اظهار داشت: میزان ابتلا به بیماری کرونا در استان گیلان مجدداً افزایش یافته و نیاز است که مردم بیش از پیش موارد بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با اشاره به شروع فصل پاییز و شیوع آنفلوآنزا خاطرنشان کرد: آنفلوآنزا و ویروس کرونا شباهت‌های زیادی به یکدیگر دارند لذا باید مراقب باشیم تا درگیر بیماری‌های تنفسی این فصل نیز نشویم زیرا شرایط فعلی بسیار سخت است.

وی با تأکید بر پرهیز از هرگونه تجمع در فضای بسته تصریح کرد: در ایام پیش رو باید از برگزاری هرگونه تجمع اعم از مهمانی خودداری شود و برای حضور در محیط کار و ادارات و سازمان‌ها و مدارس نیز باید حتماً از ماسک استفاده کنیم تا از بروز بیماری‌های تنفسی مختلف شایع در این فصل جلوگیری شود.

حیدرزاده با بیان اینکه باید در محیط‌های مختلف به‌طور مرتب دست و صورت خود را شست‌وشو دهیم افزود: در فضاهای کاری بسته نیز باید کمتر از ۱۵ دقیقه توقف کنیم و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی میزان ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوآنزا را به حداقل برسانیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر اینکه مردم باید هرگونه مسافرتی را به زمان دیگر موکول کنند اظهار داشت: موج سوم شیوع کرونا در برخی از مناطق کشور شروع شده و این موضوع نشان می‌دهد که باید در این فصل دستورات بهداشتی را به‌طور دقیق رعایت کنیم.

  • منبع خبر : خبرگزاری تسنیم