استفاده از ظرفیت بند «و» تبصره ۸ قانون بودجه سال ۹۹
استفاده از ظرفیت بند «و» تبصره ۸ قانون بودجه سال ۹۹
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان گفت: از ظرفیت بند«و» تبصره 8 قانون بودجه سال 1399 در جهت ساماندهی موردی رودخانه های استان استفاده می شود.

 به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گیلان؛ مهندس وحید خرّمی مدیرعامل این شرکت در دیدار با حجت الاسلام محمد صفری نماینده شهرستان رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بند «و» تبصره ۸ قانون بودجه سال ۹۹ دارای ظرفیت مناسبی است که براساس آن در سال جاری در جهت ساماندهی رودخانه های استان از جمله چند محدوده در رودخانه کیارود شهرستان املش از طریق فراخوان مزایده عمومی به متقاضیان واجد شرایط واگذار می گردد.

مهندس خرّمی در خصوص سردهنه سازی در استان گیلان تصریح نمود: سردهنه سازی در رودخانه های استان بصورت خاکی و از محل مصالح موجود در رودخانه ها صورت می گیرد که به علت نوع مصالح و استحکام، توسط سیلابهای فصلی تخریب می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان از بهره برداری و افتتاح یک نمونه مناسب از ساخت سردهنه سونگ در شهرستان شفت در هفته دولت خبرداد و گفت: این سردهنه بصورت خشکه چینی و گابیون بندی ساخته شده که باعث تثبیت بستر رودخانه و کنترل سیلابها می شود و در فصل زراعی نیز با توجه به استحکام بالا، آب کشاورزی اراضی شالیزارهای منطقه را تأمین می کند.

وی ادامه داد؛ پیشنهاد ما در ساخت سردهنه ها در شهرستانهای دیگر استان از جمله شهرستانها ی رودسر و املش ساخت سردهنه هائی با استحکام بالاتر است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد صفری نماینده شهرستان رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار اظهار داشت: از ساماندهی رودخانه ها بر اساس بند«و» تبصره ۸ قانون بودجه سال ۹۹ حمایت می کنیم.

وی ضمن قدردانی از اقدامات شرکت آب منطقه ای گیلان در تأمین آب کشاورزی شهرستانهای رودسر و املش گفت: سدپلرود یکی از مهمترین پروژه های تأمین آب شرق استان گیلان که از پیشرفت فیزیکی مناسبی هم برخوردار است و ضرورت دارد که مشکلات مالی این پروژه با حمایت مسئولین کشوری هرچه سریعتر برطرف گردد.

شایان ذکر است حجت الاسلام و المسلمین محمد صفری نماینده شهرستان رودسر و املش در روز گذشته (دهم شهریور ماه) از نزدیک پروژه سدپلرود را مورد بازدید قرار داده بودند.