استان گیلان جزو استان‌های برتر در سامانه فراداده سازمان هواشناسی
استان گیلان جزو استان‌های برتر در سامانه فراداده سازمان هواشناسی
سازمان هواشناسی کشور به منظور تکمیل بانک اطلاعاتی مجموعه سازمان در مرکز و کل کشور اعم از واحدهای پایش، آی تی و بخش فنی و تجهیزات، این سامانه را طراحی نموده است و استان‌های گیلان و گلستان به عنوان استان‌های اولیه برای عملیاتی نمودن این سامانه (پایلوت) انتخاب گردیده‌اند.

به منظور بررسی روند بارگذاری اطلاعات مربوط به سامانه فراداده (متا دیتا) یک جلسه ویدئو کنفرانسی با حضور ریاست محترم سازمان هواشناسی کشور، سرکار خانم سحر تاجبخش و سرکار خانم محمدی معاون فنی و شبکه سازمان هواشناسی کشور، مدیران ستادی و استانی برگزار گردید. در ابتدا ریاست محترم سازمان از عملکرد استان‌های گیلان و گلستان به عنوان استان‌های منتخب برای عملیاتی کردن این برنامه که میزان بارگذاری بالائی را در این سامانه به انجام رسانده‌اند، تقدیر وتشکر نمود.

ایشان راه اندازی این سامانه را از برنامه‌های موفق سازمان در بروز رسانی خدمات سازمان و آگاهی از داشته‌های موجود دانست. همچنین در ادامه ایشان بیان کرد محتویات این سامانه که شامل اطلاعات جامعی از واحدهای پایش، آی تی و بخش فنی و تجهیزات می‌باشد و در برگیرنده مختصات ایستگاه‌ها، پارامترهای اندازه گیری در هر ایستگاه، نرم افزارهای مورد استفاده و کیفییت و نوع تجهیزات نیز می‌باشد، سبب اطمینان خاطر و اعتماد کاربران عمومی و اختصاصی از  اطلاعات و داده‌های ارائه شده از جانب سازمان و ادارات کل استان‌ها است.

محمد دادرس مدیر کل هواشناسی استان گیلان نیز از عملکرد همکاران خود در اجرا این سامانه به عناون استان پایه (پایلوت) و کسب رتبه برتر در بارگذاری اطلاعات در این سامانه تقدیر کرده و ادامه این روند را به منظور حفظ جایگاه هواشناسی استان گیلان در بین کاربران عمومی و اختصاصی خواستار گردید. وی همچنین خاطر نشان شد که با دقت در ثبت اطلاعات در این سامانه می‌توان از داده‌ها و اطلاعات آن در برنامه‌ریزی‌های خرید ادوات سخت افزاری و نرم افزاری بهره لازم را گرفت.