استان گیلان از حیث بیمه زنان خانه دار در رتبه چهارم کشور است
استان گیلان از حیث بیمه زنان خانه دار در رتبه چهارم کشور است
بیش از 29000 زن خانه دار گیلانی تحت پوشش تامین اجتماعی گیلان هستند .

علی حسین نژاد با بیان اینکه تامین اجتماعی استان گیلان تا پایان سال ۹۸ در شاخص بیمه شدگان اصلی در رتبه دوازدهم و از نظر تعداد مستمری بگیران اصلی در رتبه دهم کشور قرار دارد اذعان داشت : تعداد بیمه شدگان اجباری شاغل در کارگاههای مشمول قانون کار ۵۸ درصد از مجموع بیمه شدگان استان را تشکیل می دهد که این میزان در سطح کشور معادل ۶۹ درصد است .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با اشاره به اینکه سهم بیمه شدگان مشاغل آزاد در استان ۱۶/۵ درصد بوده و از اختلافی زیاد با میزان کشوری یعنی ۷/۵ درصد برخورداراست اظهار داشت : اکثریت قریب به اتفاق افراد تحت پوشش در این حوزه را گروههای خاص مشمول کمک دولت تشکیل میدهند .

ایشان با بیان اینکه از مولفه های مثبت این شاخص سهم جمعیت ۲۹ هزار نفری زنان خانه دار است که با رشدی ۹ درصدی در سال ۹۸ کسب جایگاه چهارم کشور در این بخش را برای گیلان به ارمغان داشته است .

علی حسین نژاد سهم بیمه شدگان راننده و اختیاری از مجموع بیمه شدگن استان را نیز به ترتیب ۷/۲ و ۵/۶ برشمرده و از بیشتر بودن این مقدار به نسبت کشوری خبر داد .

خاطر نشان میسازد در سال گذشته بیش از سه درصد اسناد کوتاه مدت صادره در کل کشور بابت ارائه تعهدات به بیمه شدگان سهم استان گیلان بوده است .