ارزشمندترین بازیکنان لیگ فوتبال ایران
ارزشمندترین بازیکنان لیگ فوتبال ایران
با به‌روزرسانی جدید سایت ترانسفر مارکت از ارزش روز بازیکنان لیگ برتر فوتبال ایران، مهاجم مالیایی آبی‌ها ارزشمندترین بازیکن لیگ به شمار می‌رود.

سایت ترانسفرمارکت مرجع اطلاعات و اخبار مرتبط با نقل و انتقالات بازیکنان و مربیان در سطح دنیای فوتبال، که حدود یکسال بود در حوزه لیگ برتر فوتبال ایران به‌روزرسانی را انجام نداده بود و ارزش‌گذاری بازیکنان مرتبط با فصل گذشته بود، دو روز قبل این اقدام را انجام داد تا تکلیف باارزش‌ترین بازیکنان لیگ برتر فوتبال ایران در آغاز بازگشایی پنجره نقل و انتقالات زمستانی مشخص شود.

براساس آپدیت جدید، شیخ دیاباته مهاجم مالیایی استقلال همچنان ارزشمندترین بازیکن لیگ فوتبال ایران به شمار می‌رود؛ هر چند دیاباته به واسطه غیبت‌های سریالی‌اش در ترکیب آبی‌پوشان و کارنامه ناموفقی که در لیگ بیستم داشته، با افت ۵۰۰ هزار یورویی مواجه شده اما با ارزش‌گذاری ۱ میلیون و ۹۰۰ هزار یورو در میان بازیکنان لیگ فوتبال ایران پیشتاز است.
پس از دیاباته، مهدی قایدی زوج او در خط حمله آبی‌ها که اتفاقا این روزها به دلیل مشکلات قراردادی و مالی که دارد در تمرینات استقلال غایب است، جایگاه دوم ارزشمندترین بازیکنان لیگ ایران را در تسخیر دارد؛ قایدی نسبت به گذشته رشد فوق‌العاده ۲۳۵ درصد را داشته که به واسطه درخشش او در لیگ نوزدهم و البته لیگ بیستم به دست آمده و حالا با ارزش باشوی فوتبال ایران از ۴۵۰ هزار یورو به ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار یورو رسیده است! آن‌هم در شرایطی که شنیده می‌شود قراردادش با استقلال زیر ۱ میلیارد تومان منعقد شده است و در اعتراض به این مسئله او در تمرینات حضور پیدا نمی‌کند.
احمد نوراللهی کاپیتان پرسپولیس هم با رشد ۷۵ درصدی نسبت به گذشته، بیش از ۱ میلیون یورو ارزش‌گذاری شده و با ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار یورو سومین بازیکن ارزشمند لیگ بیستم است؛ عملکرد خوب احسان حاج‌صفی کاپیتان تیم‌ملی فوتبال ایران و باشگاه تراکتور باعث افزایش ارزش او در یکسال گذشته شده و حالا براساس آمار ترانسفرمارکت حاج‌صفی با ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار یورو در جایگاه چهارم جدول ارزشمندترین بازیکنان لیگ قرار دارد.
مورد عجیب و جالب‌توجه در لیست منتشره از سوی ترانسفرمارکت، مرتبط با مهدی عبدی مهاجم پرسپولیس است؛ بازیکنی که در ماه‌های گذشته به امید اول گلزنی سرخ‌پوشان بدل شده و در رقابت‌های مهمی از جمله نیمه‌نهایی و فینال لیگ قهرمانان آسیا تجربه گلزنی دارد. عبدی با رشدی ۱۵۰۰ درصدی توانسته به مهاجمی با ارزش ۸۰۰ هزار یورو برسد و در طول یکسال گذشته افزایش ۷۵۰ هزار یورویی به لحاظ ارزش‌گذاری تجربه کند. عدد ویژه‌ای که می‌تواند با تداوم درخشش او در ترکیب پرسپولیس، به فراتر از یک میلیون یورو نیز برسد. او با این رشد فوق‌العاده‌ای که سپری کرده حالا نهمین بازیکن ارزشمند لیگ برتر فوتبال ایران به شمار می‌رود.
در فهرست ۱۰ بازیکن ارزشمند لیگ بیستم، نام چهار استقلالی (شیخ دیاباته، مهدی قایدی، ارسلان مطهری و داریوش شجاعیان)، چهار پرسپولیسی (احمد نوراللهی، مهدی ترابی، میلاد سرلک و مهدی عبدی) و یک بازیکن از تراکتور (احسان حاج‌صفی) و یک بازیکن از فولاد (آیاندا پاتوسی) به چشم می‌خورد.
ضمن آن‌که براساس آمار ترانسفرمارکت در میان ۱۶ تیم لیگ‌برتری، استقلال تهران با ارزش‌گذاری ۱۴ میلیون و ۵۳۰ هزار یورو در صدر جدول قرار دارد؛ پرسپولیس که در قیاس با استقلال ۴ بازیکن کمتر در لیست خود دارد، با ۱۲ میلیون و ۲۸۰ هزار یورو در جایگاه دوم است و فولاد خوزستان، سپاهان اصفهان و تراکتور تبریز به ترتیب در جایگاه سوم تا پنجم حضور دارند.

  • منبع خبر : ورزش 3