احداث شبکه جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب در ۸ روستای گیلان
احداث شبکه جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب در ۸ روستای گیلان
معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب گیلان گفت:اولویت اجرای پروژه های فاضلاب در مناطقی است که فاضلاب آن ها به صورت مستقیم یا غیرمستقیم به تالاب انزلی و دریای خزر تخلیه می شود.

به گزارش رشتستان به نقل از دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان گیلان، معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب این شرکت گفت: از یک هزار و ۷۱۲ روستای گیلان، روستاهای پاشاکی لاهیجان، ویرمونی آستارا، فاز اول امامزاده ابراهیم شفت، فاز اول مبارک آباد رشت، مسکن مهر تالش واقع در روستای نیک کری، مسکن مهر فومن واقع در روستای کرد محله، مسکن مهر آستانه اشرفیه واقع در روستای اسطلخ بیجار و مسکن مهر لاهیجان واقع در روستای ایشکا دارای شبکه جمع آوری و تصفیه خانه فاضلاب می باشند.

علیرضا غیاثی افزود: شرکت آب و فاضلاب گیلان با توجه به ماموریت ذاتی خود مبنی بر ایجاد تاسیسات فاضلاب شهری و روستایی مطابق با استانداردهای ملی و بین المللی، با هدف حفظ سلامت محیط زیست و ارتقای بهداشت عمومی پروژه های فاضلاب را در نقاط مختلف استان در دست اجرا دارد.

غیاثی ادامه داد: از بدو تاسیس این شرکت در سال ۱۳۷۱ تاکنون سعی شده با توجه به اعتباراتی که در اختیار است تاسیسات فاضلاب در شهرها و روستاهای مختلف استان احداث شود.

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب افزود: اولویت اجرای پروژه های فاضلاب در مناطقی است که فاضلاب آن ها به صورت مستقیم یا غیرمستقیم به تالاب انزلی و دریای خزر تخلیه می شود.

وی با اشاره به اینکه از ۵۲ شهر گیلان در ۱۱ شهر پروژه های فاضلاب در حال اجراست، گفت: برای این شهرها که دارای کد اجرایی فاضلاب هستند تا پایان سال ۹۸ بیش از ۴ هزار و ۹۸۹ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب، پیشرفت فیزیکی این پروژه ها را بین ۱۲ تا ۷۵ درصد اعلام کرد و افزود: اعتباری بالغ بر ۹۴ هزار و ۲۳۴ میلیارد ریال برای تکمیل پروژه های فاضلاب این شهرها نیاز است.