آیین تکریم و معارفه در سازمان جهاد کشاورزی گیلان
آیین تکریم و معارفه در سازمان جهاد کشاورزی گیلان
پیش از ظهر امروز مراسم تکریم و معارفه رئیس جهاد کشاورزی گیلان با حضور دکتر شجری معاون توسعه مدیریت ومنابع، مهندس قدسی مشاور وزیر و مدیرکل دفتر هماهنگی امور استانها، دکتر پریچهر مجری طرح زیتون، حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا وحیدی نژاد مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه جهاد کشاورزی گیلان،جمعی از معاونین و مدیران سازمان در محل سالن جلسات برگزار شد.

به گزارش رشتستان به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی ضمن تقدیر از زحمات مهندس درجانی، مهندس الماسی به عنوان سرپرست جهاد کشاورزی استان گیلان معرفی شدند و در جریان مراسم مهندس درجانی با بیان اینکه بخش کشاورزی در تامین امنیت غذایی نقش به سزایی دارد و استان گیلان به عنوان استانی پیشرو در تولید محصولات استراتژیک در کشور مطرح است افزود: با آب و هوای مساعد و خاک مناسب همراه با تلاش محققین، کارشناسان اجرایی و بهره برداران،  استانی که کمتر از ۹ دهم درصد خاک کشور را دارد حدود ۴ درصد از تولیدات بخش کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ نوع محصول در استان تولید میشود که در ۲۰ محصول رتبه برتر را دارا هستیم.

مهندس درجانی خاطر نشان کرد: ۹۰ درصد چای کشور، ۴۰ درصد برنج کشور ، بیش از ۴۰ درصد نوغان و مقدار زیادی از زیتون کشور در گیلان تولید میشود.

در این جلسه مهندس درجانی به ارائه گزارش اقدامات شاخص بعمل آمده طی دوره قریب به ۲ سال از مسئولیت خود در استان پرداختند.

در ادامه یک نفر به عنوان نماینده تشکل های کشاورزی استان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تالش به ایراد سخن پرداختند.

در ادامه مهندس الماسی سرپرست جدید سازمان جهاد کشاورزی استان در سخنان خود اظهار امیدواری کردند با همکاری و هماهنگی کلیه بخش ها نسبت به تحقق اهداف کلان توسعه ای اقدام و گام های موثری در راستای توسعه پایدار کشاورزی برداشته شود.

در ادامه معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت متبوع با بیان اینکه امروزه با رویکرد سنتی مسائل ما قابل حل نیست اظهار داشت: بایستی با استفاده از علم روز و روش های نوین چه در بخش تکنیکی کشاورزی و چه در بخش بازرگانی کشاورزی بتوانیم بر رونق اقتصادی این بخش بیفزاییم.

وی سهم ارزش افزوده بخش کشاورزی از تولید بدون نفت را هشت دهم درصد اعلام کرد و گفت در طول این سال ها بخش کشاورزی تنها بخش اقتصادی است که رشد خوبی داشته به طوری که افزایش ارزش افزوده از ۳ درصد در سال ۹۲ به هشت و هشت دهم درصد در سال ۹۹ را شاهد هستیم.

به گزارش رشتستان دکتر شجری با اشاره به اینکه ۱۵ درصد منابع بانک ها باید به بخش کشاورزی اختصاص یابد گفت: متاسفانه مجموعه شبکه بانکی با لحاظ بانک کشاورزی حدود ۸ درصد از منابع خود را صرف کشاورزی می‌کنند و از این مقدار اگر سهم بانک کشاورزی را خارج کنیم سهم بانک‌های غیر تخصصی به ۲ درصد تنزل پیدا می کند.

وی علت پایین بودن قیمت صادرات را نسبت به کشورهای همسایه عرضه محور بودن دانست و اظهار داشت: باید تقاضا محوری را تقویت نماییم. وقتی محصول مورد نیاز بازار را تولید کنیم قطعاً با قیمت مناسب معامله خواهیم کرد پس باید به زنجیره تولید و عرضه که بسیار مهم است توجه شود.

در ادامه مهندس قدسی مشاور وزیر و مدیرکل هماهنگی امور استان ها مهندس الماسی را از ظرفیت های ارزشمند استان و از پیشگامان کشاورزی دانش محور دانستند و ضمن ارائه رهنمودهای لازم و تاکید بر تثبیت قریب الوقوع جایگاه ایشان به عنوان ریاست سازمان خواستار اقدامات اثربخش بیش از پیش در حوزه کشاورزی با رویکرد نوین شده و سربلندی و موفقیت ایشان را از خداوند متعال آرزو نمودند.

در پایان مراسم با قرائت لوح سپاس مقام عالی وزارت، استاندار گیلان، کارکنان جهاد کشاورزی استان و نماینده تشکل های بخش کشاورزی استان از زحمات مهندس علی درجانی تقدیر به عمل آمد و حکم انتصاب مهندس الماسی پس از قرائت سوگندنامه توسط ایشان، اهدا گردید.

 

  • منبع خبر : سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان