آمادگی گروه‌های جهادی سپاه گیلان برای تولید ماسک
آمادگی گروه‌های جهادی سپاه گیلان برای تولید ماسک
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان گفت: بسته‌های بهداشتی در مناطق محروم گیلان به صورت رایگان توزیع می شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان از آمادگی گروه‌های جهادی سپاه برای استمرار تولید ماسک و توزیع رایگان آن بین نیازمندان خبر داد و گفت: بسته‌های بهداشتی در مناطق محروم گیلان توزیع شد.

سرهنگ احمد ابراهیمی با بیان اینکه سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان به همراه گروه‌های جهادی از ابتدای شیوع کرونا تاکنون اقدامات قابل توجهی را برای کمک به مردم انجام داده‌اند اظهار داشت: گروه‌های جهادی سپاه برای تولید ماسک و توزیع آن به شکل رایگان در بین محرومان آمادگی دارند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان با تأکید بر اینکه به علت شیوع ویروس کرونا وضعیت کسب و کار و اقتصاد بسیاری از افراد و خانواده‌ها به هم ریخته است عنوان کرد: با توجه به عدم تمکن مالی برخی از افراد گروه‌های جهادی این آمادگی را دارند که ماسک را تهیه و به صورت رایگان یا با قیمت بسیار نازل در اختیار آنان قرار دهد.

ابراهیمی به سخنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در باب اینکه در صورت شدت یافتن شیوع کرونا در استان و همزمان با بازگشایی مدارس در ماه‌های آینده مشکلاتی در بخش تأمین ماسک مورد نیاز مردم ایجاد می‌شود هم اشاره کرد و بیان داشت: گروه‌های جهادی سپاه برای جلوگیری از این امر تمام تلاش خود را بسیج کرده‌اند.

وی برخی از مشکلاتی که گروه‌های جهادی سپاه برای تهیه و تولید ماسک با آن روبه‌رو هستند را برشمرد و با بیان اینکه در صورت تأمین پارچه و دیگر ملزومات مورد نیاز موانع کار برطرف می‌شود تصریح کرد: در صورت ایجاد بحران جدیدی در گیلان به علت شیوع کرونا تمامی گروه‌های جهادی و کارگاه‌های سپاه با صلابت وارد میدان می‌شوند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه در چند ماهه اخیر نیز گروه‌های جهادی و جامعه بسیج اقدامات بسیار گسترده‌ای در بخش ضدعفونی‌کردن بیمارستان‌ها و اماکن عمومی انجام دادند افزود: در دهه نخست محرم گروه‌های جهادی سپاه ماسک‌ مورد نیاز مساجد و هیئت‌ها را تولید و رایگان در بین آنان توزیع کردند.

ابراهیمی اجرای چند مرحله از رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه و اهداء کمک‌های معیشتی و اقتصادی بین محرومان گیلان را مؤید گوشه‌‌ای از خدمت‌رسانی سپاه و بسیج به مردم استان خواند و گفت: در همین‌جا از تمام دستگاه‌های دولتی، جامعه خیران و نهادها تقاضا دارم در مسیر کمک به محرومان همچنان ما را یاری کنند.

وی ضمن قدردانی از حضور همیشگی خیران در تمامی صحنه‌ها و عرصه‌های خدمت به محرومان خواستار استمرار مشارکت آنان در فعالیت‌های خیرخواهانه و خداپسندانه شد و عنوان کرد: بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان با استعانت به رهنمودهای مقام معظم رهبری حتی لحظه‌ای در مسیر خدمت به محرومان دست از تلاش بر نمی‌دارد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان به فعالیت‌های اقشار مختلف بسیج در چند ماهه اخیر و تهیه و تولید اقلام بهداشتی توسط آنان نیز اشاره کرد و افزود: بسیج اصناف گیلان از جمله تشکل‌هایی محسوب می‌شود که اخیراً با کمک دو شرکت تولیدی اقدام به تولید ماسک و توزیع آن در بین مردم و هیئت‌های مذهبی استان کرده است.

  • منبع خبر : خبرگزاری تسنیم