آمادگی کامل شهرداری رشت برای توسعه فضاهای کتابخوانی
آمادگی کامل شهرداری رشت برای توسعه فضاهای کتابخوانی
نشست مهندس عطایی سرپرست شهرداری رشت با مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان و محمد حسن عاقل منش مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه ساز گیلان برگزار شد

به گزارش رشتستان به نقل از  واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، نشست مهندس عطایی سرپرست شهرداری رشت با مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان و محمد حسن عاقل منش مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه ساز گیلان برگزار شد.

مهندس عطایی سرپرست شهرداری رشت در این جلسه با تاکید بر اهمیت ترویج فرهنگ کتابخوانی اظهار کرد: هرگز فضای مجازی نمی تواند جایگزین کتاب شود.

 وی با اشاره به حمایت های شهرداری رشت از ترویج فرهنگ کتابخوانی بیان کرد: شهرداری رشت همواره از فرهنگ کتاب و کتابخوانی حمایت می کند.

 سرپرست شهرداری رشت تصریح کرد: مطالبات کتابخانه های عمومی گیلان از سهم نیم درصدی شهرداری نیز با اولویت بندی و رژیم هماهنگ پرداخت خواهد شد.

 محمد حسن عاقل منش مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه ساز گیلان در این جلسه ضمن قدردانی از اقدامات اداره کل کتابخانه ها برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و گسترش فضای مطالعه اظهار کرد: اداره کل کتابخانه ها و مدیریت شهری می توانند با مشارکت یکدیگر نسبت به احداث فضاهای جدید برای توسعه و ترویج فرهنگ کتاب اقدام کنند.

وی در ادامه با قدردانی از سرپرست شهرداری رشت مطرح کرد: سرپرست شهرداری رشت بارها تاکید کرد دوران گذار نبوده و بلکه دوران فعالیت بیشتر است.

مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه ساز به ضرورت تعریف و اولیت بندی پروژه های فرهنگی تاکید کرد.

عاقل منش با اشاره به اینکه ساختمان های با قدمت فراوان در محله خواهر امام قرار دارند بیان کرد: می توان بخشی از فضای موجود را به حوزه فرهنگ به ویژه کتابخوانی اختصاص داد.

وی اذعان داشت: سرای محله واقع در محله دیانتی می تواند به عنوان یک کتابخانه تبدیل شود و شهرداری رشت می تواند در کنار خانه کارآفرینی و خانه سلامت نخستین خانه کتاب را راه اندازی کند.

عضو شورای اسلامی رشت در ادامه اذعان داشت: شهرداری می تواند مطالبات ناشی از سهم نیم درصدی کتابخانه ها را در قالب احداث کتابخانه و یا تهجیز و بازسازی کتابخانه ها پرداخت کند.

عاقل منش خاطرنشان کرد: امیدواریم با مجموعه مدیریت شهری و اداره کل کتابخانه های گیلان بتوانیم منشا خدمات موثر برای مردم باشیم.

پریسا کرمی مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان نیز در این جلسه خواستار پرداخت سهم نیم درصدی شهرداری ها به کتابخانه های عمومی گیلان شد.

وی تصریح کرد: بازسازی و تجهیز کتابخانه امام رضا و احداث خانه کتاب در محله دیانتی نیز می تواند با مشارکت شهرداری رشت در سریع ترین زمان ممکن به بهره برداری برسد.

  • منبع خبر : شهرداری رشت