آغازدوره مجازی آموزش مدرسان کشوری و معلمان نمونه طرح
آغازدوره مجازی آموزش مدرسان کشوری و معلمان نمونه طرح
رضوان حکیم زاده. : زمان اجرای طرح در مدارس ابتدای دی‌ماه خواهد بود و امیدواریم تا پایان سال تحصیلی آموزش این مهارت‌های پایه و تلفیق آن با آداب زندگی در مدارس نمونه به‌خوبی انجام شود.

به گزارش رشتستان به نقل از  مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش‌وپرورش استان گیلان؛ در اولین روز از دوره آموزشی مدرسان کشوری طرح تحولی مدرسه خوانا، رضوان حکیم زاده در تشریح تبیین اهداف بسته تحولی خوانا و نحوه اجرای آن با تأکید بر این نکته که سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش نقشه راه تغییرات مطلوب و مثبت در نظام آموزشی است، اظهار کرد: قطعاً تغییرات باید به‌گونه‌ای باشد که نتایج و آثار آن را در رفتار و عملکرد دانش آموزان مشاهده نماییم.

وی افزود: از سوی دیگر تأثیر به سزای آموختن مهارت‌های پایه خواندن، نوشتن و گوش کردن بر نتایج آزمون بین‌المللی پرلز ما را بر آن داشت که اجرای این بسته تحولی را در دستور کار خود قرار داده و با اجرای آن شاهد عملیاتی شدن سند تحول بنیادین در مدارس ابتدایی و ارتقاء جایگاه دانش آموزان ایرانی در آزمون‌های بین‌المللی پرلز و تیمز باشیم.

 معاون آموزش ابتدایی گفت: دوره مجازی آموزش مدرسان کشوری و معلمان نمونه طرح از امروز آغاز خواهد شد و پس از بارگذاری محتوای آموزشی در فضای مجازی کلیه آموزگاران نیز می‌توانند در جریان آموزش‌ها قرار گیرند. این دوره به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: هرکدام از مدرسان کشوری به‌عنوان راهبر، حامی تعدادی از آموزگاران مجری طرح هستند و می‌توانند در گروه‌های مجازی  به تعامل، مباحثه و تمرین مطالب آموخته‌شده بپردازند.  همچنین مدرسان تا پایان طرح، معلمان و دانش آموزان را همراهی و حمایت خواهند کرد.

معاون آموزش ابتدایی در ادامه با اشاره به این نکته که به دلیل اهمیت موضوع علی‌رغم شیوع بیماری کرونا و مجازی بودن آموزش، این طرح را با همکاری معلمان عزیز و تلاش مدرسان کشوری به‌صورت مجازی پیش خواهیم برد؛ گفت: زمان اجرای طرح در مدارس ابتدای دی‌ماه خواهد بود و امیدواریم تا پایان سال تحصیلی آموزش این مهارت‌های پایه و تلفیق آن با آداب زندگی در مدارس نمونه به‌خوبی انجام شود تا بتوانیم پس‌ازآن با ارزیابی بازخوردها و شناسایی نقاط قوت و ضعف و رفع مشکلات احتمالی، باقدرت بیشتر بسته تحولی خوانا را در مدارس کل کشور اجرا کنیم.

شایان‌ذکر است، در این طرح آزمایشی، ۵ درصد از مدارس استان‌ها که شامل همه انواع مدارس اعم از دخترانه، پسرانه، دولتی، غیردولتی و شهری و روستایی هستند. از بین مدارس داوطلب انتخاب‌شده‌اند.