آخرین وضعیت شیوع کرونا در گیلان؛ وضعیت حال ۱۲۸ نفر وخیم است
آخرین وضعیت شیوع کرونا در گیلان؛ وضعیت حال ۱۲۸ نفر وخیم است
۸۲۸ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های گیلان بستری هستند که ۱۲۸ نفر به‌دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

در حال حاضر ۸ شهرستان استان گیلان در وضعیت قرمز و ۹ شهرستان در وضعیت نارنجی کرونایی به‌سر می‌برند.

با وجود این تغییر رنگ‌بندی‌ها وضعیت کرونایی استان همچنان شکننده است؛ رشت، رضوانشهر، رودبار، سیاهکل، شفت، تالش، ماسال و خمام ۸ شهرستان قرمز استان گیلان هستند.

همچنین این هفته ۹ شهرستان گیلان اعم از آستارا، انزلی، فومن، صومعه‌سرا، آستانه اشرفیه، لاهیجان، لنگرود، املش و رودسر در وضعیت نارنجی کرونایی قرار گرفت.

فاز دوم واکسیناسیون کرونا ۷ اردیبهشت‌ماه در استان گیلان آغاز شد و در واکسیناسیون فاز دوم صرفاً افراد سالمند بالای ۸۰ سال واکسینه می‌شوند.

همچنین واکسیناسیون جانبازان ۵۰ درصد به بالا و شیمیایی استان گیلان نیز در حال اجرا است و در این مرحله هزار و ۶۰۵ نفر از جانبازان ۵۰ درصد به بالا و شیمیایی واکسینه می‌شوند.

از پس از تعطیلات نوروزی وضعیت کرونایی استان گیلان به شدت وخیم شده و در بدترین حالت خود تعداد کل بستری‌شدگان کرونایی به هزار و ۵۰ نفر رسید.

در هفته‌های اخیر شاهد کاهش آمار کرونایی به زیر هزار نفر بودیم اما با این وجود باز هم هر روز تعداد زیادی از مبتلایان به کرونا به آمار کرونای استان گیلان افزوده می‌شوند.

طبق آخرین آمار از سوی مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت استان گیلان در حال حاضر ۸۲۸ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند.

۱۵۱ بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته به این آمار افزوده شده‌اند و همچنین ۱۲۸ نفر از این بیماران به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه به سر می‌برند.

  • منبع خبر : خبرگزاری تسنیم